جایزه سالانه "گوتنبرگ" شهر لایپ زیگ


زندگی و صلح
زندگی و صلح/ اثر: سانگ سو
جایزه سالانه "گوتنبرگ" شهر لایپ زیگ ، برای ارتقای هنر کتاب آرایی به "آن سانگ-سو" طراح گرافیک اهل کره جنوبی تعلق گرفت. این جایزه 10000  یورویی که از 1959 هر ساله برگزار می شود، در 23 مارس امسال به "آن سانگ-سو" اهداء خواهد شد. از میان برندگان دوره های پیشین این جایزه، می توان به: ورنر کلمکه ، فریتز هلموت، سالومون تلینگاتر، HAP گریشابر، گرت وندرلیش، جیری سالامون ، اولدریش هلاوسا، کوتا پاکووسکا، جست هوچولی و ایرما بوم اشاره کرد.
سانگ سو تحصیلاتش را در دانشگاه "هونجیک" سئول به اتمام رساند و از این دانشگاه مدرک دریافت نمود.
او مدرک " پی اچ دی" خود را از دانشگاه " هانیانگ " سئول در سال ۱۹۹۶ دریافت کرد و پس از آن توانست در سال ۲۰۰۱ دکترای افتخاری خود را در زمینه طراحی از دانشگاه " کینگ استون" بگیرد.
وی بعد از تحصیلات در دانشگاه به مدت ۵ سال به مدیریت هنری یک آژانس تبلیغاتی منسوب شد . او همچنین از سال ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۵ به عنوان مدیر هنری مجله " موت" فعالیت کرد و پس از آن در سال ۱۹۸۸ با همین عنوان در مجله " کولتور " مشغول به کار شد.
وی پس از طی این دوران در سال ۱۹۹۱ تصمیم به تحصیل در رشته تایپوگرافی در مقطع دکترا گرفت و به همین منظور در دانشگاه " هونجیک" شروع به گذراندن این دوره کرد.
وی پس از آن در غالب گروهی و انفرادی در کشور های مختلفی نمایشگاه بر پا نمود .
پروژه های عمده او شامل : طراحی لوگو برای ایستگاه صدا و سیمای بودایی ها / طرح یک سمبل رسمی برای پنجاهمین سالگرد آزادی کره و طراحی تمبر پستی و همچنین پوستر های فرهنگی و هنری و... بوده است.
خاطر نشان می سازد که وی یکی از کسانی بود که سعی در ایجاد فرم های جدید " تایپوگرافی " در الفبای کره نمود.
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن